vrijdag 3 april 2015

Big Moment

Anneke: Zo, de kop is eraf! Tot de tanden toe bewapend met voorbereiding stapte ik maandagochtend het lokaal in en deed net of het de normaalste zaak van de wereld was dat ik even een les kwam geven. Van binnen voelde ik me iets minder normaal, toch wel wat spanning. In mijn up voor de groep met de docent en haar notitieblok achterin, slik. Na de eerste paar minuten was die spanning zo goed als weg. De klas (die bekend staat als drukke bende) deed braaf mee en ik had plezier in de interactie. Aan het einde van de les vroeg ik de leerlingen om feedback. 'Leuke les, leuke opdrachten, goed voorbereid, duidelijk uitgelegd...'. Straal!! Op naar les twee!

Saskia: Oh man, het is zo spannend alleen voor de groep en docent met notitieblok achterin. Die eerste minuut dat je alleen maar gefocust bent op dat notitieblok.. Tof dat het zo goed ging, fijne feedback. Deze klas was toe aan jouw les!! Misschien toch een keer vermomd een lesje meepakken, lijkt me erg leuk en leerzaam.
Hier gaat het met ups en downs..soms heb ik de smaak te pakken en raas ik lekker door, en het volgende moment zit ik in tranen op de grond en weet ik het allemaal even niet meer. Vanmorgen verfpot en kwast gepakt, laag 2 zit op de tafel. Ik ben tevreden. Nog 1 of 2 lagen en het is klaar. Op het programma van vandaag...huurcontract tekenen!!



Anneke: Wauw, toch wel een dingetje. het tekenen van je huurcontract. Fijn dat die stap gemaakt is. Die ups en downs kan ik me veel bij voorstellen. Afscheid nemen, los laten, een nieuwe start op eigen benen.. nogal een proces. Goed dat je ook de tranen laat komen en jezelf tijd geeft om het even niet meer te weten. Stoer dat je jezelf dan toch herpakt en aan de slag gaat. De tafel wordt vast een echte blikvanger, leuk!
De drukke bende was vanmiddag echt een drukke bende. Pfjoe! Ik heb me staande gehouden, maar het kostte me een bak energie. Het spel dat ik had bedacht, om de club op een andere manier met de leerstof bezig te laten zijn, viel in goede aarde. Leuk om te zien hoe zoiets dan lekker uitpakt.
Ben best moe nu. En vanavond nog vergaderen. Big Moment…

SaskiaErg fijn dat je de drukke bende toch lekker aan de slag krijgt! Met de tranen gaat er ook een stuk spanning weg en dat is goed. Het is nog maar 1 week. Volgende week na mijn werk haal ik de sleutels op en ga dan even een moment alleen in mijn huis ronddwalen. 's avonds gaat er al wat die kant op en donderdagochtend kunnen wij beginnen met schilderen. 
Ik ben klaar met werken nu, moet nog even mijn tijd uitzitten en dan fiets ik als een razende jouw kant op naar BijBritta om je Big Moment te vieren met thee en taart.. ben zo benieuwd hoe het gegaan is..

Anneke: Ik kijk net als jij uit naar het moment waarop je de sleutel krijgt. Gaan we fijn voor je aan de slag.
Taart en Thee BijBritta was weer smullen. En we vierden zo mijn doorgehakte knoop: ik neem afscheid van de kinderopvang. Als leidster dan. Ik hoop nog veel leuke jongens en meiden te mogen opleiden voor de kinderopvang. Maar goed, afgelopen week bracht ik het nieuws aan mijn collega's. Geen grote shock, maar toch even schrikken. Er zijn op dit moment twee collega's met zwangerschapsverlof en mijn maatje-collega is net vertrokken naar een andere locatie. Beetje een kaalslag zo. Dat maakte mijn knoop wel een taaie om door te hakken. Toch, ik heb gehakt, mijn handtekening is gezet en per juni ga ik een nieuwe fase in mijn leven in. Ik maak ruimte voor verandering en dat voelt goed!

Saskia: Ik ben trots op je! Deze knoop doorhakken was best lastig. Als je zo betrokken bent bij je werk, is het moeilijk om zo'n beslissing te nemen net nu er al wat gerommel is met zwangerschapsverloffen enzo.. Maar je kiest voor jezelf en dat is goed! In het mooie weer straks samen 'Koos', heerlijk!! De taart en thee smaakten weer uiterst goed, wat dat betreft kan ik dagelijks iets verzinnen om te vieren. Over 2 nachtjes de sleutels halen en de dag erna samen schilderen. Dan hebben we zeker een pauze nodig en de stad is zo dichtbij..
We beginnen allebei aan een nieuw hoofdstuk, spannend, maar o zo leuk om dat samen te doen!

Anneke: Ha, lief! Ik zie het al voor me: samen Koos op een ochtend aan de shop, samen Koos op een middag in het plantsoen, samen Koos op een avond in Vera. Gezellig! Toch zal het ook pittig zijn.. Collega's die ik ga missen, de lol met de kleintjes ook, een kleiner budget elke maand. Dat kost vast even tijd. Alhoewel ik het nog zo druk heb met stage en scriptie, dat ik mijn dagen zo gevuld heb. En dan is er nog mijn klussenlijst. Als ik op 1 juni alle studiewerk heb ingeleverd, is er ruimte om eindelijk al die zaken eens aan te pakken die de afgelopen zijn blijven liggen. Foto's uitzoeken bijvoorbeeld... Genoeg te doen. En zeker zin om samen met jou nieuwe stappen te zetten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!