zondag 22 maart 2015

Opgeruimd en opgelucht

Saskia: Na wat licht uitstelgedrag, ben ik dan toch begonnen met het uitzoeken van spullen. Ik verzamel zeer gemakkelijk spullen waar ik vervolgens niks mee doe. Of ik heb er een lange tijd wat mee gedaan en daarom heeft het waarde gekregen, maar ligt het nu waardeloos te zijn in kasten en lades. 
Dus..weg met troep! Ik ben aan het uitmesten en doe dit volgens de theorie van Marie Kondo. Heb er net wat over gelezen en besloot dat dit wel eens zou kunnen werken. Grote kleine zus was er ook mee begonnen en zij zag er erg gelukkig en vredig opgeruimd uit. Ik begin met de kledingkast..'does it spark joy?' vraag ik me bij elk kledingstuk wat ik in mijn handen krijg af.. Daarna komen nog 2 inloopkasten, de zolder en wat lades..


Anneke: Zo, jij bent goed bezig! Die Kondo is opeens overal hè. Ik lees haar naam steeds weer. Mensen die inmiddels hun huis op orde hebben volgens haar methode, stellen zichzelf de joy-vraag ook in andere situaties. In relatie tot vriendschappen, werk en hun agenda bijvoorbeeld. Klinkt als een fenomeen dat past in deze tijd. We willen immers graag terug naar de basis en zijn klaar met al het moeten en racen. En waarom zou je niet je leven opschonen tot de kern: mensen die je dierbaar zijn, werk dat je energie geeft en tijd voor de zaken die jou inspireren. Klinkt bijzonder aangenaam. Ik ga me ook maar eens verdiepen in mevrouw Kondo.. Hoeveel vuilniszakken heb je al gevuld?

Saskia: Heerlijk is het om op te ruimen! En inderdaad de Joy-vraag kan je op van alles toepassen. En er is best veel waar ik energie in stop of wat ik gewoon maar laat zijn, wat helemaal geen 'joy' geeft. 4 vuilniszakken vol kleding heb ik naar de kledingcontainer gebracht. Ik heb meer dan de helft weg heb gedaan. Wat merkkleding op marktplaats gezet. Nu past straks alles in jouw/mijn kledingkast! Gelukkig heb ik een kar tot mijn beschikking, want als dit zo doorgaat, heb ik de kar nodig voor een rot grof vuil. 
Joy!! Vanmiddag met zoonlief een appelkruimeltaart bakken. Kwam hij zelf mee :) Hoe doe jij het? Hoe gaat het met jouw joy?


Anneke: Mijn joy sparkte de afgelopen dagen niet zo erg. Ik heb een belangrijke beslissing genomen (komt in het volgende blog!) en dat kostte me een paar nachtrusten. Inmiddels is het weekend, heb ik een etentje en een concertje voor de boeg, heb ik een betere nacht achter de rug en voel ik opluchting nu de knoop door is.. laat de joy maar komen! Eerst nog even aan de studie.. maandag mijn eerste les uit mijn zelf-ontwikkelde lespakket geven. Spannend! Hoe smaakte de appeltaart?

Saskia: Jouw joy sparkles komen terug!! Echt, ik weet wat je beslissing is en dat is een hele goede beslissing!! Ook spannend, maar ik weet zeker dat het goed komt. Ben zeer benieuwd naar het concert, hoor er her en der al wat over en klinkt als erg leuk! Ik heb, na nog een keer samen kijken naar ons kleurenpalet, de verf gekocht voor mijn tafel. Die was zwart en moet geel. En ook de juiste kleur geel...vanmiddag begonnen. Eerst moesten er veel verzamelde spullen naar boven, maar voor dat kon moest een bed uit elkaar.. Gedoe, maar gelukt! De eerste laag geel zit er op, lijkt nu nog groenig met het zwart dat erdoor heen schijnt. Alle vertrouwen dat na drie lagen de geel die ik wil tevoorschijn komt.
Ik heb een strakke planning gemaakt voor de komende twee weken. Merkte dat alle spullen om me heen me heel onrustig maakten. Dat heb ik dus nu opgeslagen boven, maar nu staat alsnog alles op de kop ivm de tafel.. Gaat fijn zo. Mijn hoofd kan veel meer aan dan gedacht. De controle die ik graag heb over hoe alles moet en waar alles moet staan heb ik losgelaten. Het gaat best ok. Diep in en uit ademen helpt ook goed. Ook tegen het gevoel een sigaret op te steken, want ik ben ook maar gestopt met roken!!
Succes morgen met je zelf-ontwikkelde lespakket!!!

Anneke: Klinkt goed, al die bedrijvigheid van jou. Fijn! We hebben straks in een wip jouw huisje op orde en vet cool gezellig! En ook via deze weg even een dikke duim omdat je het roken vaarwel hebt gezegd. Vind ik knap van je. Schone lei alom bij jou. Diep in- en uitademen kun je nu weer, haha! Helpt zeker. Krijg spontaan zin in yoga. En dat terwijl ik vanochtend nog al mijn niet-joy eruit heb gebeukt met een stevige les combat. Heerlijk. Het concert was erg leuk, wat je gehoord hebt klopt. Strak bandje, Fiction Plane. En de uitsmijter 'Two Sisters' was helemaal top. Heb alleen Sting en Paul Simon niet gespot.. Mijn les is intussen voorbereid, mijn avond kan beginnen. Proost op een nieuwe week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!