zondag 15 maart 2015

Huis!

Saskia: Ja ja, het is jouw beurt om te beginnen met dit blog, maar ik kan het toch niet laten om dit blog te starten!
Ik heb een huis!! En dat weet jij al, want we zijn samen wezen kijken naar mijn nieuwe paleisje. Wat een heerlijk huisje met uitzicht op een park! En wat zag het er goed en verzorgd uit..
We belden bijna aan bij het verkeerde huis, dat was een mooi begin. Maar gelukkig had de bewoonster ons gezien en riep ze ons naar het juiste huis. Ik kan er eigenlijk zo in, wat andere kleuren op de muur hier en daar, maar dan is het ook klaar. Nog een maand en dan verhuis ik. We zijn al druk bezig met een mooi kleurenpalet en de dagen dat ik wil schilderen ben jij vrij.. Ondertussen heb ik nog tijd om al mijn spullen uit te zoeken en in te pakken, wat zakelijke dingen te regelen en dan ga ik. Ik verheug me nu al op de zomer...
Jij bent nu druk bezig met je scriptie en ik hoop dat je er lekker mee opschiet! Ik stap zo op de fiets om nog eens in de Ikea te loeren...

Anneke: Wat kan jou dat schelen wie begint, je hebt een HUIS!! Joepiedepoepie! Onze handen jeuken, wilde ideeën vliegen in het rond en de puzzel met wat waar is begonnen. Een mooi project en een mooie start van een nieuw bestaan.
Ik heb vandaag minder gedaan dan ik had willen doen. Een theoretisch kader schrijven gaat zo traag als.. En dan had ik vanavond opeens zomaar mijn laatste hoorcollege (tot aan mijn afstuderen, na de zomer verder met de Master Onderwijskunde!). Ik dacht dat ik volgende week ook nog eentje had, maar dat blijkt een non-fysiek responsiecollege per mail. Dat kan blijkbaar. Dus, opeens was dat over. Vier jaar lang zat ik in de collegebanken, in verschillende zalen, soms één avond in de week, meestal twee en zelfs wel eens drie. Gek idee..
Morgen een extra ochtend werken, maar nu eerst ontspannen. Ik doe goed mijn best met rust pakken en ik merk resultaat, dus ik houd het nog even vol. Ik hoop dat jij ook wat kunt ontspannen met al die nieuw-huis-adrenaline in je lijf!

Saskia: Oh, dat is een gek einde van de colleges..deze 4 jaar zijn voorbij gevlogen! Ik weet nog zo goed dat je samen met een oud collega naar de voorlichtingsavond van deze studie ging. Wat heb jij enorm hard gewerkt de afgelopen jaren en met plezier en veel toewijding. Je bent echt gegroeid, erg tof om van zo dichtbij mee te maken..fijne inspiratiebron! Straal straal als jij dat diploma binnensleept! Alleen nog even afstuderen, eitje..

Ondertussen ben ik aan het verzamelen. Het huis waar ik nu nog woon, begint er een beetje uit te zien als zo'n huis met een meneer of mevrouw die een koopziekte heeft, of verzameldrang.. Nou is het natuurlijk bij mij ook verzamelen, maar uit noodzaak. Het is inmiddels een sport om voordelig mooie spullen via marktplaats te regelen. Morgen nog even een bezoek aan mijn nieuwe huis, afspraken maken met de huidige bewoonster. Alles nog eens een keer opmeten, dat scheelt een hoop berichtjes met vragen. Gelukkig is ze erg aardig en vindt ze het geen probleem.
In blog 36 verhuis ik..

Anneke: Wat een fijne woorden, bloos ervan. Het is inderdaad snel gegaan. Nu nog even de laatste loodjes. Maar wat wegen ze zwaar.. 
Dit weekend had ik logees: mijn zus en haar dochter van bijna één. Heerlijk! Gezellig dat jij ook even aanhaakte. Lekker om me even los te maken van studie en werk. Al lukte dat niet helemaal, want mijn achterhoofd zit er vol mee, en uiteraard zijn mijn bezigheden ook onderwerp van gesprek. Daarbij heb ik al pratende goed nagedacht over mijn volgende stap wat werk betreft. Ik denk dat ik het helder heb, maar ik laat alles dat besproken is nog even bezinken.
Jouw verzamelwoede klinkt ook fijn! Met alles dat ik tot nu toe gezien heb aan spullen en ideeën kun jij een echt paleisje maken. En ik vind het fijn dat ik straks tijd heb om je daarbij te helpen. Nog drie blogs te gaan, haha!

Saskia: Wat spannend allemaal!! Ik ben heel benieuwd wat je vervolgplannen zijn. Het werkt goed hè, gewoon maar kletsen over alles wat er in je hoofd omgaat, dan komt er vanzelf datgene wat je graag zou willen en hoe je dat dan aan moet pakken. Ik krijg ook weer zicht.. Ik weet nu wat voor huis ik heb en wat ik daar allemaal voor moet regelen (en dat is best veel). Maar de afgelopen maanden heb ik ook heel veel gesprekken gevoerd met jou, mijn grote kleine zus en met lieve mensen om me heen. En door te blijven praten over wat ik leuk vind, filteren en daar weer verder over doorgaan kwam er dan toch echt iets uit. En al moet ik me er echt nog goed in verdiepen en moet het praktisch ook lukken.. ik ga studeren!! Zeer spannend, maar ik heb er een goed gevoel bij en het klopt. Goed voorbeeld doet volgen hè! Maar goed, eerst verhuizen en in mijn opgeruimde huis en dan ook hoofd hoop ik, ga ik me hier lekker in vastbijten!
Wat ga jij nou doen....???

Anneke: Dat werkt heel goed. De gesprekken helpen bij het ordenen en het komen tot de kern. Soms vind je in gesprek ook bevestiging die je nodig hebt. Fijn. Ik ben ook zo blij voor jou, dat je jouw kern te pakken hebt en een pad voor je ziet. Ik vind het ongelooflijk moedig van je, dat je een studie aan gaat pakken en ik heb er alle vertrouwen in. Een mooie overwinning op jezelf! Ik zie je al helemaal zitten aan je nieuwe eettafel in je nieuwe huis met je nieuwe mokje koffie met een nieuw studieboek. En als je dat fijn vindt, kom ik gewoon af en toe aan diezelfde eettafel zitten met mijn studiespul. Maar dan met een glas thee..
Wat in mijn hoofd steeds concreter wordt, ga ik eerst bespreken op het werk. Zodra ik een knoop heb doorgehakt, blog ik mijn besluit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!