dinsdag 3 maart 2015

Zen en fun

Anneke: Dit was een gekke dag. Na drie mooie jaren samen heb ik afscheid genomen van mijn maatje op het werk. De collega-klik die ik met haar had, zal ik niet snel nog eens hebben. Ze heeft een fijne plek op een andere locatie aangeboden gekregen. Ze boffen daar! Ik begrijp haar stap: uitdaging, visie en stabiliteit. En hoewel ik nog meer leuke mensen om me heen heb op mijn werk, maakt haar vertrek mijn eigen stap duidelijker. Ik heb vandaag daarom aan mijn directe chef gevraagd, of ze kan informeren of er nog iets te groeien valt voor mij...


Saskia: Ik weet wat jullie samen hadden op de groep. Bijzonder hoe jullie een volle babygroep zo sereen wisten te houden. En ondertussen heerlijk eten en ontzettend veel lol, daar heb ik ook nog vaak van mee mogen genieten. Ze boffen zeker op de nieuwe werkplek! Ik ben zeer benieuwd wat voor groei jij nog mee gaat maken.
Het is voorjaarsvakantie en daardoor geen werk op school. Erg lekker om een weekje bij te komen van het weekend en om met zoonlief door te brengen. Uitgerust volgende week weer aan de slag. Wat extra dagen deze maand en daar heb ik zin in. 

Anneke: Ja, een bijzondere combi van zen en fun hadden we. Die twee wil ik weer bij elkaar zien te brengen in mijn docentschap...
Wat heerlijk dat je vooruit kunt kijken naar extra dagen werk. En dat je goed bij hebt kunnen komen afgelopen week. Ik heb juist wel zin in vakantie, van t werk. Moet me echt een slag in de rondte werken voor de scriptie en kan nergens tijd vinden, voelt frustrerend. Ik heb dagen opgenomen om te studeren, maar ben vervolgens op andere dagen ingezet om niet te veel in de min te zakken deze maand, qua uren. En dat terwijl ik niet voor niets extra verlof heb meegenomen naar dit jaar. Zo kom ik er toch niet?! Maar ja, het rooster ligt alweer vast, dus.. Ergens is deze frustratie wel goed. Het maakt dat ik mijn focus aanscherp. Duidelijker in beeld krijg wat me te doen staat.. 


Saskia: Ooh dat is fraai, elk vrij moment dat je nu hebt flink aan de slag. Wel fijn dat je je focus kan aanscherpen. Ik ken je en vertrouw er volledig op dat je alles op tijd af hebt. Ik heb een rustig weekend achter de rug met een museumbezoek en een verjaardag. Het is nu weer maandag en dat is woningdag! Dus kijken op welke plek ik sta en reageren op leuke nieuwe plekjes! Ik moet nog uit Utrecht komen, maar er is een treinstoring...even afwachten wanneer ik weer naar Grunn kan reizen..

Anneke: Dank voor je vertrouwen, voelt goed. Stom zeg, van de trein.. Mooi dat je een goed weekend hebt gehad. Spannende dag voor jou, qua huizen! Hoop zo dat je mag kijken in de huizen waarop je gereageerd hebt en dat er nog toffere plekken bij zitten vandaag. 
Ik heb net de kids richting school geholpen en ga zo zelf ook. Vandaag twee keer een deel van de les voor mijn rekening en woensdagochtend voorlichting geven aan drie verschillende groepen eerstejaars, over stage lopen in de kinderopvang. Mooie uitdaging! Maar kost me wel weer tijd. En zo blijf ik bezig..

Saskia: Ben zeer benieuwd hoe je lesdelen gegaan zijn! Vast goed, hoop vooral dat je het met veel plezier gedaan hebt. Hoe reageerde de klas en wat vond je begeleidende docent ervan? Had net gereageerd op 2 huizen waar ik een blij gevoel van kreeg, kwam er een mail binnen van woningnet met het bericht dat ik een huis mag bekijken. Een huis waar ik op 3 was geĆ«indigd, maar graag wilde kijken. Heb er een fijn gevoel bij. Misschien dat dit em is. Dan woon ik over een paar weken nieuw. En dan kan ik ook weer verder met concentreren op een baan. Alles staat nu een beetje stil.. Mooie tijd, de lente komt!!
Succes met je voorlichting, over stage in de kinderopvang is veel te vertellen en heb je dondersveel ervaring mee, wordt vast leuk en leerzaam!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!