maandag 9 maart 2015

Huisraad

Saskia Dinsdag kwam ik terug uit Utrecht en ging meteen door naar het kijken van een huis. Sjonge jonge, wat doen mensen rare dingen met een huis. Systeemplafond, tegeltjes van de muur, gaten in de deur, lichtknopjes die niet meer compleet waren. En dan zag de tuin van de onderburen er zo slordig uit, dat ik besloot dit huis niet te nemen. 
Woensdag zou ik oppassen op mijn nichtjes, maar mijn zwager was ziek en ik mocht in zijn plaats naar de voorstellen "Mijn Tweede" van Marcel Hensema in de Machinefabriek. Het was zo ontzettend leuk, herkenbaar en tranen gelachen!! Daarna ook nog met hem op foto..!! 


Anneke Zo, jouw week is al flink aan de rol. Jammer van het huis. Maar gelukkig stonden er weer nieuwe kanshebbers in de lijst. Spannend...
Wat is dat toch heerlijk hè, culturele uitjes. Binnenkort gaan we weer 'even' naar Simplon, waar Fiction Plane komt spelen. Woei, heel benieuwd naar!! Ik ben al jaren fan van hun Two Sisters en sommige lezers weten precies waarom. Onlangs hebben vriendlief en ik kaarten gekocht voor een ultiem te gek festival van liefst drie dagen in.. Schotland! Check T in the park maar eens.. Kan nu al niet wachten haha!
Mijn week is een drukke. GOH. Ja. Maar toen ik maandag alweer migraineverschijnselen kreeg, ben ik het acuut rustiger aan gaan doen. Kleinere to-do-lijstjes per dag, 's avonds echt even de stekker eruit. En weer een les combat gepakt, zo fijn! Gister flink aan de studie, tijdens mijn verlofdag. Dat voelde goed. Vandaag een dag van 7u tot 18u.. vanavond daarom NIKS. Ja, de Christmas-special van Downton kijken :)

Saskia Heel goed dat je ook je rust pakt. Die migraine achtige verschijnselen kwamen naar mijn idee een beetje te vaak. En als je rust neemt kan je ook weer beter presteren. Die culturele uitjes zijn erg leuk! En dat festival klinkt ook als muziek in mijn oren. Vandaag heb ik een gasfornuis met oven gekocht van een man met een droomhuis net buiten de stad. Boerderijtje waar je veel aan moet klussen, maar jemig wat zag het er prachtig uit. Vervolgens langs de Hema om een partij handdoeken, keukendoeken en een dekbed te kopen. Zo sprokkel ik al aardig wat bij elkaar. Kom maar huis! Ik ben er klaar voor.
Anneke Klopt. Rust is een must. Maar soms zo moeilijk te organiseren. Terwijl je het juist dan zo nodig hebt! Doe mijn best. Dat deed ik blijkbaar niet genoeg.. Vriendlief heeft inmiddels al tickets geboekt voor Schotland, heerlijk vooruitzicht. Even afstuderen nog.. 
Wat heerlijk dat ook jij kunt vooruitkijken. Met al die nieuwe huisraad komt een huis vast snel, dat dwing je gewoon af! Ik herinner me nog hoe ik ook in afwachting van een eigen stek tussen de dozen met pannen en theedoeken sliep. En hoe snel het ging toen ik eenmaal mijn flat had gevonden in de lijst met aanbiedingen. Met veel hulp van lieve mensen, waaronder jij, mijn toen gloednieuwe collega, had ik in twee weken een prachtig plekje, dat gelijk als thuis voelde. Ik gun dit jou ook!

Saskia Ik vind het wel fijn al die spullen. Probeer me in te beelden hoe mijn nieuwe huis eruit zal zien met deze spullen. In mijn beeld is het dan altijd zomer, daar kan ik me het beste een beeld bij vormen. Gister ging dat zeer gemakkelijk..op mijn verjaardag volop zon en warm genoeg om het zonder jas buiten te vieren. Ik vierde het niet uitgebreid, maar dan zijn er toch nog veel mensen. Fijn dat ik het deze keer nog in de tuin kon vieren. Mocht het volgend jaar weer zo zijn, dan wordt het picknicken in het plantsoen. Want ik hoop en denk dat ik daar straks heel dichtbij woon. Ik sta nog steeds bij 2 huizen op 1. Deze ochtend nog even door. Ik moet soms echt bewust diep inademen, lijkt alsof ik al dagen mijn adem inhoud. Vanmiddag ga ik.voor je koken en mag ik bij je oppassen, gezellig!!

Anneke Inboedel verzamelen is ook fijn. Je bent al concreet bezig met het vormen van je eigen nieuwe leven, je staat weer aan 't roer! Verjaardag vieren in de tuin was leuk, volgend jaar in het plantsoen (of bij sneeuw knus binnen) wordt vast ook gezellig. En dan vieren we ook een echte mijlpaal! Nog een paar uur en dan weten we of je de huizen aangeboden krijgt die vermoedelijk heel goed bij jou passen. Spannend… Ben zenuwachtig voor je.. Gauw aan de studie, dan gaat de tijd sneller. Alfa heeft een scholingsdag voor docenten, dus ik kan fijn vanuit huis aan de slag. Nog een kleine vier uur.. Wat een cliffhanger zo!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!