zondag 12 april 2015

Leef je nog?

Saskia: Zo! Alles achter de rug. Gek hoor, een week geleden begonnen we samen met het schilderen van de heerlijk gestucte wanden in mijn nieuwe huis. Een bizar snelle week ging voorbij...Donderdag samen schilderen, vrijdag verder schilderen en poetsen met jouw lief erbij. Samen heel erg ons best gedaan om een wand met kurk te bekleden, dat lukte! En toen was het al zaterdagochtend, voor ik het wist waren al mijn spullen over, kasten en bedden in elkaar gezet, lampen, schilderij, klok, haakjes opgehangen en iedereen na een lunch weer vertrokken. Grote kleine zus bleef met mijn nichtje een nachtje logeren. Zoonlief had in no time zijn pc aangesloten en dook de rest van de middag in een spel. Spullen werden uitgepakt en de avond viel vroeg..
Echter de eerste nacht in mijn nieuwe huis en bed kon ik niet slapen, om 4 uur stond ik in pyjama dozen uit te pakken en kastjes in te pakken. Toen de rest op eerste Paasdag beneden kwam, waren de woonkamer en keuken klaar.
De familie vertrok na het ontbijt en 's middags was het hele huis op orde..ik ben verhuisd!
Heel bizar, maar ik begin te wennen nu. Beneden is echt mijn huis, boven heb ik het gevoel in een vakantiehuis te logeren middenin een bos. ik hoor vogels en vanuit mijn bed kijk ik op de bomen van het park tegenover mij. Ik heb heb goed getroffen met dit huis, ben erg gelukkig!! Tof dat iedereen zo mee heeft geholpen en het zo snel klaar was!
En nu jij...hoe staat jouw leven ervoor? Leef je nog een beetje....

Anneke: Ik leef nog. Een beetje.
We hebben inderdaad flink gezwoegd, maar het resultaat is alle moeite dubbel en dwars waard geweest. En dan niet het feit dat jouw huis er zo fijn uitziet.. Jouw geluk is zo mooi om te zien, daar word ik oprecht gelukkig van!
Zoals jij alles stap voor stap doet, zo komt bij mij alles tegelijk. Ik zit middenin mijn afscheidsweken en een nieuw begin stond gelijk al op de stoep. Ik tel mijn werkdagen in de kinderopvang met een dubbel gevoel af. Het einde is goed zo, maar het afsluiten van dit tijdperk gaat niet zonder slag of stoot. De knuffels van de kleintjes koester ik extra en de 'jammer dat je weggaat'-s van de ouders komen flink binnen. Pittig. Maar, nog geen week na mijn besluit, zat ik in een sollicitatiegesprek op het Alfa. De opleidingsmanager bood me een mooie kans: tot aan de zomer ben ik aangesteld als instructeur! Ik ga een eerstejaars en tweedejaars groep door de vakken Sociale vaardigheden en Agogiek heen loodsen. Spannend, maar ook zo leuk! En als deze periode mij bevalt en andersom, dan is er misschien een plekje voor mij als docent na de zomer. Met mijn neus in de boter, kun je wel zeggen.
Dit weekend staat in het teken van de studie. Het stageverslag moet af en SPSS wacht…

Saskia: Zo gaaf dat je bent aangenomen! Het gaat snel en het is veel, maar leuk veel. Het is nog even flink aanpoten, maar dan heb je je diploma, een baan en ook nog een lange vakantie! Pak je rust waar je kan, die heb je echt nodig! Die laatste paar weken werken en afscheid nemen...pittig is dat. Wat is elk kind dan net een beetje extra liever, leuker en mooier. Ik ken het, maar op je laatste dag ben je er klaar voor!! 

Anneke: Dat is een fijn vooruitzicht, dat jij schetst. En tot die tijd vertrouw ik op jouw ervaring met afscheid nemen. Want het is precies zoals je zegt, alsof alle kinderen plots een gouden randje krijgen.. Ik poot me een slag in de rondte. En soms even niet, zoals vanmiddag. Een uurtje helemaal niks, in bed, om duizeligheid de baas te worden. Dat werkte best aardig. Mijn huis had ik daarna vrij snel gepoetst en toen had ik ook nog even tijd voor een kop thee bij jou. Fijn huis heb je toch!

Saskia: Goed en lekker zo'n uurtje naar bed. Daar is de zondag toch ook een beetje voor. Vanmiddag was ik koud en moe en ben ik met de krant in bed gaan liggen. Na 5 minuten sliep ik al en na een uurtje er weer uit. Opgeknapt en klaar voor jou en je lieve kindjes. Nieuwe kussens en glazen dankzij jou. Morgen de sollicitatiebrief afmaken....


Anneke: Lagen we samen in bed!
Was fijn om elkaar even te zien, in en na alle hectiek. Klaar voor de nieuwe week. Heel veel succes met het schrijven van je sollicitatiebrief. De baan die je op het oog hebt, is een mooie en jij bent er geknipt voor. Wat zou dat een goede volgende stap zijn..

1 opmerking:

Leuk dat je reageert!