zondag 17 augustus 2014

Opgeruimd

Anneke Onze vierde week alweer..! Misschien een beetje raar om zelf te zeggen, maar ik vind dat we dat best knap doen. We houden niet alleen vol, we blijven zelfs enthousiast. Uiteraard motiveren we elkaar, maar de reacties die we per mail, via Twitter en in persoon ontvangen van onze lezers moedigen ook erg aan. Zowel de schouderklopjes als de tips. Laat deze dus vooral onze kant op blijven komen! Dit kan overigens ook onder aan elk blogbericht…

Saskia Wat gaat het snel hè! En het maakt met solliciteren bezig zijn echt leuker...dat doel is al gehaald! Nog een paar dagen en dan begint het werkende leven voor mij ook weer, daaaag vakantie. Dan beginnen de scholen ook en zal ik een begin maken met het bezoeken van scholen met mijn brieven en CV onder de arm. Ik ben nog aan het bedenken wat mijn strategie wat betreft volgorde moet zijn. Nog een paar dagen en dan liggen de brieven klaar. En ik ben klaar voor boeiende sollicitatiegesprekken!

Anneke Ik vind je strategie sowieso kek! Stoer, dat je zo actief bent geweest in je vakantie. Geniet nog even van de laatste dagen, heb je wel verdiend! Ik heb inmiddels de functieomschrijving van een MBO docent, de bekwaamheidseisen volgens de wet BIO en mijn POP (dat ik voor het vak Andragogiek gemaakt heb) verzameld. Mooie aanknopingspunten, denk ik, voor mijn stageplan. Misschien is het ook nog nuttig om eens te graven in mijn geheugen naar de besproken ontwikkelpunten in mijn laatste functioneringsgesprek. O, en ik heb bericht van het secretariaat: ik kan mijn stempel komen halen!

Saskia Super! Kan het formulier op de post. Jou kennende is dat al gebeurd. Na een wat chaotische ochtend, (de halve zolder richting grof vuil) en een goed ontbijt (Griekse yoghurt, honing, peer en amandelen), was ik klaar om mijn sollicitatiebrief te typen en jou te laten lezen. Helaas dit was een mooi bedacht plan en daar is het bij gebleven...de laptop ging mee in een laptoptas over de schouder van vriendlief. Een brief typen doe ik toch liever op de laptop dan op de tablet. Morgen! Goed bezig met je stageplan, heb je niks op papier van een functioneringsgesprek?

Anneke Het formulier is inderdaad op de post, je kent me. Hoe staat het met je perfecte brief? En heb je al een volgorde uitgedokterd? Wat een heerlijk gevoel moet dat geven, een opgeruimd huis. Ruimte in je hoofd!
Ik ben de hele middag te gast geweest bij een studievriendin, wat niet alleen gezellig was, maar ook inhoudelijk heeft bijgedragen aan mijn stageplan. Zij adviseerde me het eisenlijstje bij langs te gaan om af te vinken wat ik al kan. En daarbij niet te bescheiden te zijn. 'Jij kunt veel meer dan dat je denkt!' Een fijne kijk op de zaak die me wellicht tijd gaat opleveren. Tijd die ik nodig heb voor mijn scriptie..

Saskia Goede tip van het eisenlijstje en ze heeft gelijk, je kan meer dan je denkt! 
Mijn brief is in principe klaar, nog een beetje twijfel of die is zoals ik wil, dus laat het even een paar dagen sudderen en dan hak ik woensdag de knoop door. Laat de scholen deze week met rust en volgende week maak ik mijn eerste rondje. Kan ik deze week ook weer rustig aan beginnen na mijn vakantie. Strategie zit in mijn hoofd, heb een paar favorieten en daar begin ik mee. 
Nog een lekker recept om de vakantie mee af te sluiten..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!