zondag 3 augustus 2014

CV



Saskia De zon op mijn gezicht schijnend, kop Sisline-thee, haren losgegooid en schrijven maar.. Vandaag het begin van mijn fantastische brief en zoektocht naar de leuke baan die op mij ligt te wachten! De laptop en ik zullen elkaar de komende tijd beter gaan begrijpen hoop ik. Ik heb besloten een vriendschappelijke relatie aan te gaan met "haar" en onze strijdbijl neer te leggen. Dan moet het gaan komen, maar er gebeurt nog niks.. Geen flitsende zinnen, niet die prachtige openingszin. Misschien eerst eens met mijn CV aan de slag. Ik heb jouw sheet met tips paraat en de hele dag nog voor me..

Anneke Jammer is dat he, dat je helemaal klaar zit en er niks borrelt. Ik snap je writer's block wel.. Je zit boordevol ideeën en visie en talenten, maar hoe omschrijf je jezelf als potentiële werknemer? Ben je nog met je CV aan de slag geweest? Misschien werkt het brief schrijven beter als je eerst je sterke punten in kreten op papier zet. En gebruik vooral je 360 graden analyse die je een poosje terug hebt ondergaan, pluspunten genoeg!
Ik zit op dit moment in een rustig hoekje bij de kerk, middenin het centrum van de stad. Even 'zen' voordat alle kleintjes van de 0-4 groep weer een beroep op me doen. Gister vertelde een moeder me met tranen in de ogen dat het gezin gaat verhuizen en haar zoontje onze groep gaat verlaten. Ze had het er moeilijk mee, omdat ze het zo ontzettend fijn vindt bij ons. Mooi, he. Daar doen we het voor! En hoe mooi zou het zijn als ik straks de aankomende leidsters genoeg mee kan geven om ook dat verschil te maken in een kinderleven...

Saskia Misschien is dat writer's block er wel met een reden.. gewoon niks doen in de vakantie!! Ik ben er nog niet achter waarom, maar op een of andere manier word ik zenuwachtig van het maken van mijn CV. Het gevoel dat ik door de mand val. Ik weet nog niet waarom dat is, heb niks te verbergen.. Las een artikel in de krant over liegen in je CV. Gebeurt heel veel, maar ik zou niet durven! Mensen die hun huidig salaris vermelden en daar 10% bij op verzinnen. Haha, daar zou ik niet over kunnen liegen, want dan zou ik namelijk wel iets hebben om mee door de mand te vallen. "Sorry mevrouw, maar dat kunt u toch niet verdienen in de kinderopvang!"
Vol goede moed en minder zin pak ik de laptop en jouw lijstje erbij. Er gebeurt niks.. de zon schijnt en er staat een gevuld zwembad naast mij en kussens op de loungeset. Ik kan het niet langer weerstaan, bikini aan, boek erbij en relaxen!! Volgende week zijn de mannen op een trip en ben ik alleen thuis, wie weet regent het dan wel...

Anneke Tja, vakantie heb je ook nodig. Laat je onderbewuste er maar flink op broeden tijdens het relaxen. Je CV zou ik eerst heel praktisch en chronologisch aanpakken, om daarna puntsgewijs per functie aan te geven wat je belangrijkste taken en resultaten waren. Kijk maar even mee met wat ik op papier heb. Verzinsels zou ik inderdaad vermijden, ligt niet in jouw aard (noch de mijne). Bovendien, je hebt genoeg om over te schrijven, veel meer dan ik in ieder geval. Vraag me wel eens af hoe een werkgever tegen mijn CV aan kijkt, met mijn korte werk-historie. Toch, die zeven jaar moederen waren voor mijn kinderen wel heel fijn!
Ik heb inmiddels mijn gedeeltelijk onbetaald verlof aangevraagd en gekregen, zodat ik mijn twee dagen in de week stage kan lopen. Blij mee! Nu nog de Tegemoetkoming Leraren voor komend jaar aanvragen. Uren minderen betekent natuurlijk ook minder uitbetaald krijgen, dus alle kleine beetjes extra om het gat op te vangen zijn welkom. Ach, als ik aan het eind van dit studiejaar mijn felbegeerde diploma in ontvangst neem, ben ik het bezuinigen vast al weer vergeten..

Saskia Wow, wat een mooi CV heb je! Goed voorbeeld....doet volgen. Beetje bezuinigen is niet erg als het voor een goed doel is. Word je heel creatief van. Ik zit er stevig aan te denken om een volkstuin te nemen en dan mag je uit mijn tuin komen eten! Zeven jaar moederen, daar zullen sommige moeders jaloers op zijn! Ik ga ervan uit dat je die Tegemoetkoming Leraren krijgt hoor! Vandaag de mannen uitzwaaien en dan maak ik een klad CV. Heb al enkele punten op papier die in de sollicitatiebrief moeten, dus langzaam, maar voor het einde van de vakantie heb ik mijn cv en brief af, doel gehaald!

Anneke Dat lijkt me heerlijk, eten uit jouw tuin! En groot gelijk, alles komt wel op zijn pootjes terecht. Maar niet vanzelf, zo hebben we geleerd. Een mooi CV is slechts een van de stenen waarmee we aan het bouwen zijn aan onze toekomst in het onderwijs. Fijn dat je wat hebt aan het mijne als voorbeeld. Stap voor stap komen we er wel, op naar volgende week!






1 opmerking:

  1. Goed bezig dames, ik hoop dat jullie snel een leuke baan vinden waarin jullie al jullie energie en talenten kwijt kunnen. Met zo'n blog gaat dat vast lukken!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!