zondag 10 augustus 2014

Focus

Saskia Pfff, een week later heb ik dan toch mijn cv af! Ik ben er trots op. Vanmorgen begonnen met een banana softserve en half uur yoga in de tuin. Geen laptop thuis deze week, dus 2,5 uur achter een laptop in het huis van mijn zwager. Geen afleiding van een zonnige tuin met teveel leuks. Even gebikkeld, maar dan heb je ook wat!  Heb hem ook maar meteen op Linkedin gezet. Ben benieuwd of je al iets gehoord hebt over de tegemoetkoming leraren..? en start je over 2 weken al op het Alfa College?

Anneke Fijn zeg! Mooi dat je er trots op bent. Goed idee, CV op LinkedIn, ga het mijne ook toevoegen. Die banana softserve klinkt erg lekker trouwens.. heb je een linkje naar het recept? Krijg jij een linkje van mij, naar een heel fijne yoga-dame. Ik heb al heel wat video's van haar door gezweet, erg prettig: https://www.youtube.com/channel/UCFKE7WVJfvaHW5q283SxchA.
Die tegemoetkoming vraag ik aan via een formulier waar een stempel van school op moet. Even geduld hebben tot het secretariaat weer geopend is, nu nog vakantietijd.. Vorig jaar heb ik hem ook aangevraagd en gekregen, mooi dat het kan! Mijn stage begint over drie weken. Ik heb nog even de tijd om me voor te bereiden op de beginselen van een stageplan. Dat vind ik best lastig. De opleiding doet een groot beroep op zelfstudie, en ook de stage moet je zelf vorm geven. Ik moet, of liever ik mag, zelf mijn ontwikkelpunten aandragen. Voor mijn gevoel ben ik een allround broekie, dus waar ga ik me op focussen…?

Saskia Waar ga jij je op focussen? Lastige vraag, kom je vast wel uit. Wat ben je tegengekomen in je studie en/of wat kom je nu tegen in je werk.. Misschien kan je daar wat mee. Ik vind het al mooi dat je "moet" vervangt voor " mag" dat is een goede ontwikkeling! 
Ik heb inmiddels met wat mensen die ik tegenkwam deze week gekletst over mijn plannen om weer als onderwijsassistent aan de slag te gaan. Veel reacties zijn negatief, er is geen werk etc... Maar ze vinden mijn aanpak verrassend en leuk. Ik heb nog steeds het vertrouwen dat ik een baan vind. Ik moet ergens mijn ervaring kwijt kunnen! Wat punten op papier gezet die ik in de brief wil noemen. Nu eerst een lesje yoga van Adriene! En een linkje naar het banana softserve recept.. http://www.degroenemeisjes.nl/banana-softserve-met-ananas
Anneke Dank voor de link, ga het recept zeker eens uitproberen. Alleen niet vandaag, ben ziek. Daar gaat mijn plan om me eens goed te concentreren op mijn focus-vraag… Hopelijk morgen weer wat energie! Wel een slim idee, om eens terug te bladeren in mijn studie- en werk-jaren. Dat geeft vast een begin.
Goed van je dat je de moed erin houdt en met je brief aan de slag gaat. Ik ben er ook van overtuigd, dat wanneer je van je eigen sterkte punten uitgaat, mogelijkheden zich voor gaan doen. Ergens is een plekje voor ons..
Welke yoga-les heb je gedaan? En hoe vond je Adriene?

Saskia  Balen dat je ziek bent, maar je wordt ook weer beter! Aan de bouillon, slappe thee en beschuit en ondertussen een film kijken... ik heb een opzetje klaar voor de brief. Nu nog typen en printen en dan de deuren langs. De  man des huizes heeft een nieuwe telefoon en kreeg daar een mini tablet bij. Die is voor mij en daar maak ik dankbaar en nederig gebruik van. Yoga heb ik met Adriene gedaan en dat beviel erg goed, dus dat is de start van elke dag. Ontspannen en gefocust solliciteren. Beterschap!

Anneke Vandaag gaat het alweer een stuk beter, hoezee! En wat fijn dat jouw brief vorm krijgt, ben er zo benieuwd naar.. Wat handig zeg, een mini-tablet. Kun je lekker aan de slag, waar je ook zit. Of staat, of hangt.. zo lang je maar inspiratie hebt. En yoga helpt daar goed bij! Adriene heeft ook een videootje 'Yoga for when you are sick', denk dat ik die maar eens ga proberen straks. En dan op zoek naar aanknopingspunten voor mijn stageplan. Nog twee weken de tijd om enigszins voorbereid op mijn eerste stagedag te verschijnen…

Hier vind je ons op LinkedIn:
https://www.linkedin.com/pub/anneke-hesseling/17/626/635
https://www.linkedin.com/pub/saskia-bargerbos/57/5b5/554


1 opmerking:

  1. Jullie schrijven zo leuk! Verheug me op de jullie volgende blog. Succes met het schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!