zondag 11 december 2016

Lichtpuntjes

Saskia: Brrrrrrr!! Eigenlijk is dat het enige wat ik kan zeggen. Vandaag onverwacht met groep 6 mee naar de ijsbaan op de Grote Markt. Op van die niet lekker zittende schaatsen de baan op en foto's maken. Scheuveln is echt fijn! Ik denk dat ik nog een keer ga, maar dan met mijn eigen scheuvels! Erg leuk dus, een welkome ontspanning, maar ik ben nu zo koud, dat de hete douche mij zelfs niet warm heeft gekregen! 
Mijn hoofd zit zo vol met dingen die moeten, dat ik de hele tijd het gevoel heb overal achteraan te hobbelen. Beetje vervelend, maar het is nog even zo tot de kerst. Dan lig ik waarschijnlijk als hamster onder een dekentje op de bank. 3 dagen eerder gaan mijn verstandskiezen eruit! 

Ik ben blij dat we een thee-date hebben gemaakt... thee en even kletsen daar heb ik echt wel behoefte aan! 

Anneke: Schaatsen, yes! Gaaf dat je bent geweest. Heb ik ook in gedachten om te doen in de vakantie. Dochterlief vindt dat machtig. Ga je mee? Doen we daarna een warm voetenbad, daar word ik meestal prima warm van. 
Die volle kop en dat hobbelen.. herkenbaar. Werk dendert voort, persoonlijke issues worden getackeld, ben een website aan het bouwen, ik sta nog steeds baby-standby. Tijd om een stapje terug te doen, van een afstandje te kijken en grip te organiseren. En vaker thee-daten om te relativeren, lijkt me. Daarbij de focus op de dingen die het leven lichter maken! Ik geniet van mijn geleende keyboard, ik ben een tripje bewilder aan het organiseren, ik heb leuke gesprekken met mijn pubers… ik voel me geliefd. Hoop dat jij jouw lichtpuntjes niet uit het oog verliest!

Saskia: Zeer zeker niet. Er zijn absoluut lichtpuntjes en ook niet alles wat ik met doen is vervelend gelukkig. Het is het einde van het jaar, misschien ervaar ik dit wel elk jaar een beetje zo. Daarbij staat mijn ouderlijk huis te koop. Ik ben een van de weinige volwassene die nog een ouderlijk huis heeft denk ik. Best gek.. en dat roept ook wat gevoelens, vragen en ook wel wat inzichten bij mij op. Ik heb mijn agenda open op tafel gelegd en streep alles 1 voor 1 af. Het einde van alle dingen komt vanzelf in zicht en dan start ik fris het nieuwe jaar. En van dat vaker thee-daten lijkt mij een goed idee, die moeten we gewoon plannen! De eerste staat al, al hebben we dat veranderd in een eet-date.. en als ik dan bij jou aan tafel schuif, laat je mij dan iets horen van dat genieten op je geleende keyboard?

Anneke: Eten was gezellig en het gesprek dat we hadden erg mooi. Wat herkennen we veel in elkaar.. mijn keyboard-gefröbel laat ik je de volgende keer horen!
Het is nogal wat, je ouderlijk huis te koop. Ik heb dat niet echt, een ouderlijk huis. De plek die daar het dichtst bij in de buurt komt, is van de 'pleegmoeder' die ik net verloren heb. Herkenbaar, dat opborrelen van herinneringen, verbanden leggen, nieuwe inzichten krijgen. En vermoeiend..
Dat einde van het jaar gevoel, herken ik ook. Ongelooflijk wat er afgelopen jaar allemaal gebeurd is. De kerstvakantie ga ik goed gebruiken om alles een beetje te snappen. Wil ook graag fris het nieuwe jaar in. Gelukkig hebben wij onze lichtpuntjes goed in beeld! Onze vriendschap behoort daar zeker toe. Ben blij met jou!

Saskia: Mijn volgende lichtpuntje? De lemoncurd die lief mannetje en ik aan het bakken zijn! De lemoncurd is al klaar en verrukkelijk, de cheesecake in de oven ruikt zalig.. moet samen een mega fantastische combinatie zijn! De drukte zakt een beetje in mijn hoofd. De welbekende lijstjes doen hun werk naar behoren! Het ouderlijk huis is inmiddels verkocht, dat zorgde wel voor een gek gevoel. Langzaam aan wennen en dan afscheid nemen. Mijn kerstvakantie begint met pijn lijden ben ik bang, mijn verstandskiezen gaan er 2 dagen voor kerst uit. En ik neem voor een week afscheid van grote zoon, die gaat met de familie naar Noorwegen. Ik laat me verzorgen door lief mannetje en zijn kinderen. Na oud en nieuw samen een leuk dagje plannen? (we zien elkaar natuurlijk ook eerder) Gaan we samen een ontspannen dag doen om het nieuwe jaar relaxt te beginnen. 

Anneke: Oeh, dat klinkt zalig! Zowel die cheesecake en lemoncurd combi, als dat dagje ontspannen. Doen we! We zouden die Hammam in Helpman eens kunnen proberen? Verstandskiezen eruit.. ellende! Goed dat je een verzorgteam klaar hebt staan. Zelf sta ik klaar om mijn nichtje op te vangen. Na dit weekend is een spontane bevalling van de baan en zal mijn zus naar het ziekenhuis moeten. Spannende dagen! In het volgende blog is mijn neefje er! Hoe zou hij nou toch gaan heten…??


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!