maandag 28 november 2016

Stormachtige weken


Anneke: Die dikke knuffel van jou was wel nodig.. Mijn buluitreiking was fijn en mooi, maar niet zo feestelijk als ik vijf jaar geleden had gehoopt. De dag erna heb ik afscheid moeten nemen van een van de belangrijkste mensen uit mijn jeugd. Het verdriet is groot. Sinds dat ene telefoontje voelen alle dagen zwaarder aan. Rouw kost energie. En toch focus ik me ook juist op de goede, mooie dingen in mijn leven. Ik verbind me extra met mijn dierbaren en ik ben extra lief voor mezelf. Want, naast alle andere wijze lessen, heb ik vooral van haar geleerd dat je het leven moet vieren! 

Saskia: Een verdrietige tijd en dat duurt even om het een plekje te geven. Je hebt een mooie les van haar geleerd en draag dat met je mee!
Ondertussen ben je jarig geweest en hebben we dat gevierd. Was een gezellige avond met een verrukkelijke taart! Op jouw verjaardag kreeg ik te horen dat ik op 2 scholen een plek heb gekregen!! Op de basisschool waar ik al werk en 2 dagen op een andere basisschool. Ik merk dat ik het een beetje spannend vind, maar dat loopt wel los. 
Dit weekend hebben lief mannetje en zijn lieve kinderen bij mij gelogeerd. Het was de eerste keer dat zijn kinderen bij mij waren. Gezellige boel!! Een heel gezin zijn we samen met mijn lieve grote zoon! Vandaag zijn we bij jouw lieve knuffelbeer op bezoek geweest in het Nederlands Stripmuseum! Leuk was dat!! Op naar een nieuwe week, wat ga jij doen? 

Anneke: Mijn verjaardag was een geslaagde dag. Ik voelde me echt jarig: mijn klas zong me luidkeels toe en had bloemen en een kaart voor me gekocht, in de avond lieve mensen thuis bij mij. En dan ook nog goed nieuws voor jou, fijn! Dat geeft weer wat rust. Morgen je eerste dag op de nieuwe school.. spannend inderdaad. Maar dat komt in orde, jij bent goed in je werk!
Tof dat het weekend geslaagd was. Heb je ineens een groot stiefgezin, haha! Het Stripmuseum is inderdaad leuk, en niet alleen omdat mijn lief daar rondloopt. Ik raak steeds wat meer bekend met strips en tekenwerk en ik krijg er meer en meer waardering voor. Ook ben ik zelf het tekenen voorzichtig weer aan het oppakken. Voelt lekker. 
Mijn week start met rustig aan wat werkmail wegwerken op mijn vrije dag. Morgen begin ik echt. De laatste lesweek voor de voortgangsweek. In die week ga ik elke student spreken over zijn/haar motivatie en resultaten. De moeite waard! En net kwam ik wel een erg interessant artikel tegen met daarin het voorstel voor een beroep op pedagogisch vlak.. spreekt me erg aan. Laat ik even borrelen..

Saskia: Borrelt het nog? Bij mij heeft er van alles geborreld in mijn buik de afgelopen 2 dagen. Op de bank gelegen met een dekentje, thee en Netflix. Het waren saaie dagen met als treurig hoogtepunt een dikke duif die met volle vaart tegen mijn raam vloog. Zo hard dat mijn deur naar de gang ervan trilde. Terwijl ik stond te bedenken wat ik moest doen stierf de duif voor mijn ogen.. 
Vandaag weer aan het werk en grote zoon liep een dagje mee. Hij vond er niet veel aan, beetje toekijken. Ik vond het gezellig! 
Hoe gingen de gesprekken? En geniet je ook van de herfst? Ik wel, gordijnen dicht, knus licht, kaarsjes aan...

Anneke: De herfst was vandaag niet te missen: storm! Binnen gelukkig knus inderdaad. Blij dat je weer opgeknapt bent, gaat rond he.. Ik sla tot nu toe over (afkloppen). Mijn gesprekken gingen prima. Leuk om mensen een dikke pluim te mogen geven, ook interessant om erachter te komen waarbij iemand mijn hulp nog kan gebruiken. Toch ook wat heftige verhalen ertussen. Toen een van mijn meiden zat te vertellen over haar thuissituatie, was het net of ik mezelf hoorde vertellen, 20 jaar terug. Dat kwam wel binnen. Daarnaast borrelt dat nieuwe beroep ook nog wel. Wie weet, een mooie part-time job als z.z.p… Op het moment sta ik vooral in de startblokken om naar Leeuwarden te sjezen in mijn nieuwe bolide en mijn nichtje te halen, zodra mijn zus of zwager belt met het nieuws dat mijn neefje eraan komt. Spannend! Oh, en dan heb ik het nog niet gehad over mijn zang-/pianoles haha. Stormachtig, mijn leven op dit moment. Hoe staat de wind bij jou?

...we hebben het beide zo druk en dan ben jij ook nog eens niet fit, niks aan! We gaan echt gauw weer thee doen..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!