zondag 28 augustus 2016

Holiday!



Saskia: He daar in ver weg Nederland. Deze keer schrijf ik je vanuit een zonovergoten plekje aan de Dordogne in Frankrijk. Samen met lief mannetje en zijn lieve kinderen naar beneden gereden en aangekomen op een rustig paradijsje tussen sprookjesachtige dorpjes. De zon schijnt flink en het water is koud,maar heerlijk. Wijntjes drinken bij het kleine barretje, boekje lezen, rustig aan...ik voel me als een God(in) in Frankrijk. 

Anneke: Beste Godin, zoudt U alstublieft wat zomerse temperaturen deze kant op willen bonjouren? Het klinkt heerlijk daar! Hier in good old Grunn is het wat minder sprookjesachtig en minder zonnig, maar relaxen lukt zeker. Mijn dagen gaan lekker traag. Beetje sporten, beetje lezen, beetje bankhangen. Gistermiddag met mijn lief de bios ingedoken, The Red Turtle gezien, want dat kan gewoon op een maandagmiddag als je vakantie hebt. Langzaamaan werk ik een to do lijstje weg, ook lekker. Ik ga zo weer even de hardloopschoenen aantrekken en later uit lunchen met een vriendin. De vakantie van mijn lief maatje zit er helaas al weer op, maar ik ben pas op de helft! Wat een bofkonten zijn wij he… 


Saskia: Klinkt ook fijn, al zou wat meer zon bij jullie ook fijn zijn! Maar die wacht met schijnen tot begin september...ITGWO! Ik zit op de vroege ochtend klaar met een dubbele espresso op het terras. We vertrekken zo met een bus naar een plaats 15 km verderop en kanoën dan terug naar de camping. Het worden hete dagen..heerlijk!! 


Anneke: Doen je armen het nog?! Wat heerlijk, kanovaren, daar heb ik goede jeugdherinneringen aan. Ik hoop maar dat je gelijk hebt, dat de zon zichzelf met ITGWO weer laat zien. Zin in! Net fietsen gereserveerd, het komt nu echt dichtbij. En dan hebben we eerst Noorderzon nog. Ik zat vanochtend bij Zondag op het terras, met uitzicht op de opbouw van de eettentjes en terrassen. Fijne kriebels geeft dat. Zin om met jou en mijn lief daar straks rond te kuieren en met een drankje in de hand mensen te koekeloeren. Altijd een feestje, maar een beetje zwoel weer zou helemaal perfect zijn. Mijn zusje komt ook een dagje meegenieten van een versierd plantsoen en ze neemt het leukste nichtje van de wereld mee. Gezellig! Maar, first things first. Zijn jullie al in Parijs? 


Saskia: Inmiddels ben ik terug in Nederland en ligt de kanotocht ver achter mij. Het was overigens een heerlijk, vooral mooie tocht. De zon heb ik meegebracht naar Nederland, want ik was nog niet toe aan de herfst. Noorderzon hebben we gezien samen, maar 1x is niet genoeg, dus dat doen we nog een keer. Vanmiddag lig ik in bikini en blauw oog aan het water. 34 graden..prima!! Nog even genieten van de laatste dagen vakantie en dan aan de bak. Kort weekje, want....ITGWO!! En de weersvoorspellingen worden steeds beter!

Anneke: En zo vliegen ook de vakantieweken om... het is alweer zondagavond, morgen is onze vakantie officieel voorbij, de scholen gaan weer open. Waren dat echt zes hele weken?! Ik heb geworsteld met alle vrije tijd, maar wens opeens nog wat meer. Gelukkig hebben we ITGWO nog! Morgen eerst maar eens navraag doen: ik heb ondanks de mondelinge toezeggingen nog geen contract gezien, laat staan getekend en dus ook geen loonstrookje deze maand. Blij dat ik een spaarpotje heb, maar dit moet wel gauw in orde komen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!