donderdag 23 juni 2016

Laat t feest maar beginnen!

Saskia: Ja moi!! Ik zou zo graag in het Gronings typen, maar A) ik kan dat niet, (al vind ik mijn Gronings ook Gronings) B) dan begrijpt niet iedereen mij (en dat is in het Nederlands ook zo!)..conclusie: ik ken schriem' in elke toal k wul! Dus: moi, hou wot?! Waist doe nou al wat meer over dien werkplek? Heb ik joe ja helemoal nait meer over heurt! Hou goat t mit de presentaaatsie? Moiio.

Anneke: Hou wortol toe joe toe! Whaha! 
Ik ben heul druk met de thesis, heb nog geen zekerheid over mijn overstap naar PW (slechts positieve wandelganggeluiden, maar daar durf ik niet op te vertrouwen..) en die presentatie komt wel, als ik mijn thesis maar af krijg! Ondertussen maakt mijn iMac ruzie met Word in de woonkamer en zit ik in het puberhok van mijn zoon op mijn oude pc te werken. Ik neem het zekere voor het onzekere, wil geen halve thesis zien verdwijnen door een technisch mankement. Ik heb er rustige pianomuziek bij aan, dat ontspant wat. Lang leve Spotify en mijn Marshall bluetooth luidsprekertje! Wat kan muziek toch veel doen.. Ik kijk ook uit naar St Paul, aankomende woensdag. Ik hoop dan al een heel eind gevorderd te zijn met mijn thesis, zodat ik voluit kan swingen met jou. En met mijn lief natuurlijk, want daar vroeg je naar. Hij is drummer, heeft dus in ieder geval ritmegevoel en verder gaan we het beleven! Maar ik dwaal af.. concentratie is geboden..
Heb jij een leuk weekend voor de boeg?

Saskia: Wauw St Paul was echt te gek!! We kregen eerst een bijzonder voorprogramma voorgeschoteld, waarvan ik de naam niet meer weet. Toffe muziek met een zanger, waarvan wij overtuigd waren dat hij uit een inrichting (gevangenis) was ontsnapt. Of anders deze band daar had bedacht tijdens zijn gevangenschap. Misschien heeft hij er tussen de nummers door over verteld,maar dat was onverstaanbaar. Deze man had (zo bedachten wij) geen tanden en geen tong. 
En toen kwam St Paul eindelijk!! Met glimmende glitterschoenen en elastieken beentjes! Allemachtig wat swingt die man en wat heeft hij een waanzinnige stem en uithalen! Mijn benen en de rest van mijn lijf konden niet anders dan bewegen. Jij was met jouw lief heel erg aan het genieten van jullie eerste concert samen. Wat een heerlijkheid! Even ontspanning voor ons allebei, want jouw thesis moest af en daar had je nog wat werk van. En de dag na het concert kreeg mijn zoonlief de uitslag van zijn examen...geslaagd!!! Wat een feestelijke week! 

Anneke: C.W. Stoneking heette de One Flew Guy. Onverstaanbaar inderdaad en wonderlijk... St Paul was zeer indrukwekkend. Ben zo blij dat we met z'n drieën hiervan hebben genoten! Vol nieuwe energie ben ik de volgende dagen verder gegaan met die allerlaatste loodjes. Gisteravond was het moment suprême: ik vond mijn thesis af (na tig keer alles nog eens nalopen) en mailde deze naar de tutor. Mijn lief was live getuige, fijne steun! Nu is het wachten op mijn beoordeling; komt op zijn laatst op 8 juli. Jouw grote zoon heeft de zijne al, heerlijk nieuws!! Vandaag mijn eerste dag, na vijf jaar, dat ik niets te doen heb voor de studie.. Voelt onwennig. Rummikub met zoonlief in de kantine van de manege terwijl mijn dochter door de bak sjeest op haar Bruintje leidt echter prima af! En dan is het weekend nog maar net begonnen. Hoe ziet het jouwe eruit? En nog ontwikkelingen op het werk? Ik heb nog steeds geen echte zekerheid, maar het ziet er zeer gunstig uit!!

Saskia: Jee ingeleverd!! Wat superfijn voor je! En nu genieten van die vrije tijd of een tukje doen hier en daar...of thee..vanmiddag? 
Ik heb leuke dagen voor de boeg, morgen sportdag met mijn klas, georganiseerd door kinderen van de Borgmanschool. 's avonds naar Daniel Lohues in Assen, dat wordt leuk en laat! Vrijdag komt lief mannetje,zaterdag Jan Brons met op het drumstel jouw nieuwe lief. En zondag Luke Winslow King!!

Maandag wordt nog zwaar!!

Anneke: Yes! Afwachten geblazen.. En nog even presenteren natuurlijk. Ehm. Maar de opluchting is groot. Heb mezelf twee dagen 'vrij' gegeven. Niet omgekeken naar moet-dingen, alleen maar mag-dingen. Heerlijk! Opening expositie in t Stripmuseum bijgewoond. Daarna de grote legpuzzel die mijn lief voor zijn inspanning kreeg in elkaar gezet. Zeer ontspannen :) En dan nu weer inspanning, vol nieuwe energie. We hebben leuke dagen voor de boeg!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!